bland dagböcker och gamla kärleksförklaringar finner du mig nu.


Just nu rensar jag lådor. Jag städar utanför mitt rum eftersom jag ska få en ny stor garderob. Jag hittar gamla dagböcker med kärlekslistor och kompis bråk. Det är intressant hur jag känner igen problemen som då för tillfället var de största händelserna i mitt liv, Men nu är de problemen bara barnsligheter. Jag har växt och jag har annan syn på vissa saker. Jag hittade en låda alldeles nyss med saker jag fått från gamla pojkvänner. Ett snett hjärta någon gjorde på slöjden och ristade in "A+J" med hackig handstil i. En delfin som pryder ett smycke att hänga runt halsen. Jag hittade ett gammalt kärleksbrev jag en gång skulle skicka till någon men rädslan att göra fel gjorde så att det gömdes i lådan med gamla minnen. Jag hittade en urtömd, slipad och lackad kokosnöt som sedan blivit omgjord till en skål (och kokosnöten kom från Malaysia) jag blir nästan imponerad av arbetet. Himla gulligt är det iallafall.  Det äger att rensa lådor och hitta gamla minnen, Men gamla minnen måste bort för att nya ska ha plats att skapas och gömmas till nästa rensning. Det är då kul att hitta saker som jag nästan glömt bort men som en dag för många år sedan gjort mig så otroligt lycklig och fått mig på fall.  Det här gjorde mig på rätt bra humör och nu ska jag återgå till rensningen av gamla minnen. Kram!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0