kärlek är svårt. Det är roligt men samtidigt onödigt, Precis som godis.



Jag ligger hemma i sängen och lyssnar på samma spellista som gick på repeat tre gånger om imorse vid halv sex snåret. Jag har fått prata ut om allt, utan att någon dömt mig. Det behövdes. Ikväll snurrar tankarna runt i huvudet som det gjort lite för ofta har jag insett. Jag önskar så mycket att du var lättare att läsa än vad du är och att du en dag kan fråga ifall vi kan träffas. Jag vet att vi lever i helt olika världar men någonting inom mig önskar att vi vore i samma. Så mycket funderingar en pojke kan skapa hos en 18 årig flicka egentligen. Det är så himla tokigt det där med kärlek. När vet man om man är kär egentligen? och när vet man om någon kärlekar en själv? Jag saknar kärlek. Min fina vän ligger förtillfället  under en bar himmel i en sovsäck på ett fjäll och tittar på en måne, vi smsar och han skriver precis som rubriken "Kärlek är svårt. Det är roligt men samtidigt onödigt, Precis som godis." Jag tyckte det var himla klockrent bara för att det var så himla sant. Kärlek är bra och det är tråkigt att man gör det så himla komplicerat. Vad finns det egentligen som är bättre än att känna det där pirret i magen och känna den där saknaden fast man är i samma rum. Tankarna om han ser en och tänker samma sak om dig. Jag tycker om kärlek, lika väl som jag tycker om godis. Det fina i kärlek iallafall och det fina i kärlek ser jag i dig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0